OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
DEFINICJE
Gwarant/Sprzedawca – ERGONOME sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-382) przy ul. Roździeńskiej 18, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000690310, REGON: 367980847, NIP: 9542780708,
Wyrób/Biurko – produkt wyprodukowany przez Gwaranta, składający się ze stelażu i blatu, sprzedawany przez Gwaranta na rzecz Klienta,
Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej nabywająca Wyrób Gwaranta.
- Gwarancja udzielana jest na czas określony liczony od daty wydania (dostarczenia) Biurka Kupującemu.
- Okres gwarancji wynosi:
- 2 lata na blat oraz pozostałe akcesoria.
- Zgłoszenie reklamacyjne należy składać elektronicznie bezpośrednio Gwarantowi na następujący adres e-mail: sklep@ergonome.pl.
- Uprawnienia wynikające z udzielonej gwarancji mogą być realizowane przez Kupującego wyłącznie po przedstawieniu dokumentu potwierdzającego zakup Biurka (np. faktura, paragon), który jednocześnie stanowi kartę gwarancyjną. W razie utraty karty gwarancyjnej następuje utrata uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji.
- Zgłoszenie powinno być dokonane niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 2 dni od dnia wykrycia wady. W takim przypadku Kupujący powinien również zaprzestać korzystania z Biurka celem zapobiegnięcia powstaniu większych uszkodzeń.
- W celu zapewnienia odpowiedniego zasobu informacji potrzebnego do właściwej oceny zgłaszanej wady Biurka Kupujący powinien dołączyć zdjęcia lub film wyraźnie ilustrujące zgłaszaną wadę.
- W przypadku niemożności oceny zasadności reklamacji na podstawie dostarczonych zdjęć lub filmu, Kupujący zobowiązany będzie do dostarczenia Biurka na koszt Gwaranta do siedziby Gwaranta (Katowice (40-382), ul. Roździeńska 18) w celu przeprowadzenia oględzin. Gwarant jest odpowiedzialny za zorganizowanie transportu Biurka, tj. zapewni we własnym zakresie kuriera.
- Reklamowany Wyrób powinien być dostarczony czysty i suchy oraz w ogólnym stanie umożliwiającym dokonanie oględzin Biurka.
- Na czas transportu do siedziby Gwaranta reklamowany Wyrób powinien być przez Kupującego należycie zabezpieczony przed ewentualnym zabrudzeniem i zniszczeniem, w szczególności poprzez owinięcie blatu folią bąbelkową, odpowiednie zabezpieczenie rogów i krawędzi Wyrobu przed uszkodzeniem, usztywnienie dołu blatu drewnianą deską oraz owinięcie Wyrobu folią stretch.
- Z tytułu gwarancji Kupujący uzyskuje prawo do bezpłatnej naprawy Wyrobu, o ile wady ujawnią się w okresie gwarancji.
- W przypadku stwierdzenia przez Gwaranta braku możliwości naprawy, Kupującemu przysługiwać będzie prawo wymiany wadliwej części Biurka na nową. Jeżeli wadliwa część Biurka nie będzie dostępna w asortymencie Gwaranta, dostarczy on co najmniej równoważną część zastępczą.
- Gwarant zobowiązany jest wykonać swoje obowiązki wynikające z gwarancji w terminie 30 dni kalendarzowych, licząc od dnia dostarczenia Gwarantowi prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego, a w przypadku, o którym mowa w ust. 7 powyżej – licząc od dnia dostarczenia Wyrobu przez Kupującego Gwarantowi.
- W przypadku konieczności sprowadzenia surowców niezbędnych do naprawy, termin załatwienia reklamacji może ulec przedłużeniu. W takiej sytuacji Gwarant powiadomi Kupującego o przewidywanym terminie naprawy.
- W przypadku wymiany Wyrobu wadliwego na Wyrób wolny od wad lub w przypadku dokonania istotnych napraw Wyrobu w tym :
- Wymiana wadliwego silnika/kolumny podnoszącej.
- Wymiana skrzynki sterującej.
- Wymiana panelu sterującego.
- Wymiana kompletnego stelaża biurka.
Wszystkie z powyższych następują po uprzedniej weryfikacji na podstawie dokumentacji fotograficznej lub wideo dostarczonej przez Klienta zgłaszającego nieprawidłowości w działaniu produktu. Termin gwarancji biegnie na nowo od dnia dostarczenia Kupującemu Wyrobu wolnego od wad lub Wyrobu naprawionego. Jeżeli naprawa lub wymiana obejmowała tylko część Wyrobu, powyższą zasadę stosuje się wyłącznie co do tej naprawionej lub wymienionej części Wyrobu. W pozostałych przypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas naprawy.
- Koszty dostarczenia Kupującemu Wyrobu wolnego od wad ponosi Gwarant.
- Gwarant nie udostępnia Wyrobu zastępczego na okres wykonywania swoich obowiązków wynikających z gwarancji.
- Gwarancja obejmuje wszelkie wady Wyrobu stwierdzone w okresie gwarancji, spowodowane przyczynami tkwiącymi w Wyrobie, tj. wadliwym materiałem, wadliwą konstrukcją lub niewłaściwym wykonaniem Wyrobu, przy uwzględnieniu poniższych ustępów.
- Wadą Wyrobu nie jest indywidualne usłojenie blatów wykonanych z litego drewna.
- W przypadku stelaża gwarancja obejmuje wady fabryczne powodujące niezawinione przez Kupującego nieprawidłowe działanie lub niedziałanie: skrzynki sterującej (control box), urządzenia do sterowania biurkiem, kolumn podnoszących oraz wbudowanych w nich siłowników oraz pozostałych mechanizmów elektrycznych, a w przypadku stelaża dwusilnikowego dodatkowo nieprawidłowe działanie lub niedziałanie systemu antykolizyjnego.
- W przypadku blatu gwarancja obejmuje: wady fabryczne powodujące niezawinione przez Kupującego odkształcenia, rozwarstwienia oraz odklejenia okleiny blatu.
- Nie są objęte gwarancją uszkodzenia powstałe po wydaniu Wyrobu, a w szczególności uszkodzenia powstałe:
- w wyniku użytkowania niezgodnego z warunkami użytkowania Wyrobu,
- w wyniku nieprawidłowego montażu Wyrobu, tj. niezgodnego z dołączoną instrukcją, w tym w przypadku niewłaściwego przygotowania przez Kupującego otworów na stelaż w blacie,
- w wyniku samowolnych napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych Wyrobu,
- w wyniku naturalnego zużycia się surowców, spowodowanego użytkowaniem Biurka,
- w wyniku niewłaściwego przechowywania Wyrobu przez Kupującego przed jego zainstalowaniem,
- w wyniku siły wyższej.
- Gwarancji nie podlegają również:
- w przypadku stelaża – uszkodzenia mechaniczne elementów metalowych i obudowy stelaża, jak również komponentów elektronicznych i siłowników, powstałe z powodu nieprawidłowego użytkowania Biurka lub użytkowania niezgodnie z jego przeznaczeniem, w tym na skutek uderzenia lub zalania,
- w przypadku blatu – uszkodzenia mechaniczne (w szczególności takie jak zadrapania, przetarcia, obicia, zarysowania) blatu powstałe z powodu nieprawidłowego użytkowania Biurka lub użytkowania niezgodnie z jego przeznaczeniem, w tym na skutek uderzenia lub zalania.
- Gwarant nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszczerbek na zdrowiu, jeżeli wynika on z niewłaściwego (w tym niezgodnego z warunkami użytkowania) użytkowania Biurka.
- Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia Gwarancji przez Gwaranta, Kupujący zobowiązany jest do zwrotu na rzecz Gwaranta kosztów pakowania i wysyłki reklamowanego Wyrobu w wysokości 140,00 zł.
- Gwarancja obowiązuje na terenie Polski.
- Integralną częścią gwarancji są warunki użytkowania.
- Zgłaszający roszczenie z tytułu gwarancji będący osobą fizyczną jest zobowiązany do podania danych osobowych zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia działań reklamacyjnych.