REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
DOSTĘPNEGO POD ADRESEM INTERNETOWYM: WWW.ERGONOME.PL
Sklep internetowy, który dostępny jest pod adresem internetowym www.ergonome.pl prowadzony
jest przez spółkę ERGONOME Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (40-
382) przy ul. Roździeńskiej 18, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000690310, NIP 9542780708, REGON 367980847,
o kapitale zakładowym w wysokości 5.000,00 zł, adres e-mail: sklep@ergonome.pl, numer telefonu:
+48 22 350 74 40.
Spis treści
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE 1
§ 2 USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ 3
§ 3 REJESTRACJA USŁUGOBIORCY 4
§ 4 REZYGNACJA Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ 5
§ 5 ZAMÓWIENIA I SPOSÓB ZAWARCIA UMOWY 5
§ 6 WARUNKI PŁATNOŚCI I TERMIN REALIZACJI 6
§ 7 PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 8
§ 8 RĘKOJMIA I GWARANCJA 8
§ 9 REKLAMACJE 8
§ 10 INFORMACJA HANDLOWA 9
§ 11 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 9
§ 12 ZMIANA REGULAMINU 9
§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE 10
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin określa:
a) zasady funkcjonowania Sklepu, w tym zasady oraz tryb składania za pośrednictwem Sklepu
Zamówień celem zakupu Towarów od Sprzedającego,
b) rodzaje i zakres oraz warunki świadczenia Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną,
c) tryb postępowania reklamacyjnego,
d) zasady odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedającym przez Kupującego będącego
Konsumentem.
2. Występujące w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
a) „Regulamin” – niniejszy regulamin Sklepu określający zasady funkcjonowania i warunki
korzystania ze Sklepu, tryb postępowania reklamacyjnego i zasady odstąpienia od umowy
przez Kupującego będącego Konsumentem, dostępny na stronie internetowej
www.ergonome.pl, stanowiący jednocześnie regulamin świadczenia Usług Świadczonych
Drogą Elektroniczną,
b) „Sklep” – serwis internetowy dostępny pod adresem www.ergonome.pl, umożliwiający
Usługobiorcom składanie Zamówień celem zakupu od Sprzedającego Towarów
prezentowanych w Sklepie,
c) „Sprzedający” lub „Usługodawca”– ERGONOME Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Katowicach (40-382) przy ul. Roździeńskiej 18, wpisaną do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w
Katowicach VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000690310, NIP 9542780708, REGON 367980847, o kapitale zakładowym w wysokości
5.000,00 zł, adres e-mail: sklep@ergonome.pl, numer telefonu: +48 22 350 74 40,
d) „Usługobiorca” – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usług Świadczonych Drogą
Elektroniczną, w tym w szczególności Kupujący,
e) „Kupujący” – Usługobiorca, który zawarł lub zamierza zawrzeć za pośrednictwem Sklepu
umowę sprzedaży Towaru ze Sprzedającym,
f) „Konsument” – konsument w rozumieniu art. 22 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku –
Kodeks cywilny (tj. Dz.U z 2020 r., poz. 1740 z późn. zm.),
g) „Usługi Świadczone Drogą Elektroniczną” – usługi świadczone przez Usługodawcę zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną na rzecz
Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu wskazane w niniejszym Regulaminie,
h) „Towary” – rzeczy ruchome prezentowane przez Sprzedającego w Sklepie, mogące być
przedmiotem składanego przez Usługobiorcę Zamówienia,
i) „Konfigurator” – elektroniczne narzędzie udostępnione za pośrednictwem Sklepu
umożliwiające Usługobiorcy skonfigurowanie parametrów Towaru według własnych potrzeb
oraz w ramach dostępnych rozwiązań (np. rodzaj stelaża, rodzaj i rozmiar blatu, akcesoria),
j) „Towar Skonfigurowany” – Towar zamówiony przez Usługobiorcę według specyfikacji
Usługobiorcy określonej za pośrednictwem Konfiguratora i/lub określonej przez Usługobiorcę
za pośrednictwem innej funkcjonalności dostępnej za pośrednictwem Sklepu (wybór rozmiaru
blatu, rodzaju stelaża, rodzaju i ilości akcesoriów itp.),
k) „Konto” – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedającego dostępny w ramach
Sklepu, w którym gromadzone są dane podane przez konkretnego Usługobiorcę,
zabezpieczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem określonymi przez Usługobiorcę,
l) „Zamówienie” – wypełniony i wysłany przez Usługobiorcę do Sprzedającego formularz
zamówienia,
m) „Informacje Handlowe” – przesyłane przez Usługodawcę informacje o aktualnych usługach,
ofertach, nowościach i promocjach oferowanych przez Usługodawcę oraz Towarach
oferowanych w ramach Sklepu.
3. Za pośrednictwem Sklepu Sprzedający prowadzi sprzedaż Towarów poprzez sieć Internet, w
formie umów zawieranych na odległość pomiędzy Kupującymi a Sprzedającym.
4. Wszelkie informacje prezentowane w Sklepie, w tym w szczególności informacje o Towarach, nie
stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy – kodeks cywilny, a jedynie zaproszenie do
zawarcia umowy, o którym stanowi przepis art. 71 ustawy – kodeks cywilny.
5. Ilość dostępnych Towarów jest zmienna, a informacja o dostępności Towarów podlega stałej
aktualizacji i jest dostępna za pośrednictwem Sklepu.
6. Ceny prezentowane w Sklepie są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych.
7. Korzystanie przez Usługobiorcę ze Sklepu, w tym między innymi przeglądanie jego zawartości,
utworzenie Konta oraz składanie Zamówień możliwe jest wyłącznie na indywidualne żądanie
Usługobiorcy zgłaszane elektronicznie za pośrednictwem urządzenia, którym posługuje się
Usługobiorca.
§ 2 USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Usługodawca świadczy na rzecz Usługobiorców następujące Usługi Świadczone Drogą
Elektroniczną:
a) nieodpłatna usługa polegająca na możliwości utworzenia przez Usługobiorcę indywidualnego
Konta oraz korzystania z Konta, w tym w szczególności poprzez składanie Zamówień,
b) nieodpłatna usługa polegająca na możliwości składania Zamówień za pośrednictwem Sklepu
bez utworzenia Konta,
c) nieodpłatna usługa polegająca na udostępnieniu możliwości korzystania z Konfiguratora,
d) nieodpłatna usługa polegająca na udostępnieniu możliwości dokonywania płatności
elektronicznych za Towary,
e) nieodpłatna usługa polegająca na możliwości wysyłania przez Usługobiorcę do Usługodawcy
wiadomości za pośrednictwem elektronicznego formularza kontaktowego dostępnego na
stronie internetowej Sklepu,
f) nieodpłatna usługa polegająca na możliwości wyrażenia przez Usługobiorcę zgody na
przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingowych i zgody otrzymywanie i
przesyłanie przez Usługodawcę Informacji Handlowych (newsletter).
2. Do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca i tym samym
korzystania z Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną, niezbędne jest posiadanie przez
Usługobiorcę urządzenia spełniającego co najmniej następujące wymagania techniczne:
a) wyposażonego w dostęp do sieci Internet, łącznie z oprogramowaniem do przeglądania jej
zasobów,
b) posiadającego system operacyjny Windows, macOS, iOS lub Android,
c) korzystanie z następujących przeglądarek internetowych Google Chrome, Mozilla Firefox,
Microsoft Edge, Opera lub Safari,
d) posiadanie przez Usługobiorcę indywidualnego konta poczty elektronicznej e-mail.
3. Usługobiorcy nie wolno dostarczać za pośrednictwem Sklepu jakichkolwiek treści o charakterze
bezprawnym.
4. Usługodawca informuje o następujących szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem
przez Usługobiorcę z Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną przez Usługodawcę:
a) możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego Usługobiorcy przez różnego rodzaju
szkodliwe oprogramowanie tworzone w celu wyrządzania szkód, w tym w szczególności
wirusy, „robaki” oraz „konie trojańskie”. W celu zminimalizowania powyższego ryzyka
Usługodawca zaleca Usługobiorcy korzystanie z oprogramowania antywirusowego z aktualną
bazą wirusów,
b) możliwe działania tzw. hackerów, zmierzające do włamania się zarówno do systemu
Usługodawcy (np. w drodze ataków DoS lub DDoS na witrynę Usługodawcy, w ramach której
funkcjonuje Sklep), jak i do systemu Usługobiorcy,
c) możliwość podejmowania przez osoby trzecie działań zmierzających do złamania zabezpieczeń
systemu Usługodawcy i/lub Usługobiorcy celem przechwycenia informacji poufnych, w tym
danych osobowych m.in. w celu kradzieży tożsamości,
d) możliwość przesyłania przez osoby trzecie fałszywych wiadomości elektronicznych łudząco
przypominających autentyczne wiadomości elektroniczne wysyłane przez Usługodawcę w celu
pozyskania informacji poufnych. W celu zminimalizowania powyższego ryzyka należy
zachować szczególną ostrożność przy odbieraniu wiadomości elektronicznych oraz udzielaniu
na nie odpowiedzi. W szczególności Usługobiorca powinien w każdym przypadku dokładnie
sprawdzić adres, z którego otrzymał wiadomość oraz mieć na względzie, że Usługodawca
nigdy nie zwraca się do Usługobiorców z prośbą o przesłanie hasła do Konta (hasło do Konta
podawane jest przez Usługobiorcę tylko przy procesie tworzenia Konta oraz logowania do
Konta).
5. Usługodawca informuje, że stale stosuje niezbędne środki techniczne mające na celu ochronę
przed niepożądanymi działaniami opisanymi w ust. 4 powyżej, jednakże pomimo dołożenia przez
Usługodawcę wszelkiej staranności w celu zminimalizowania powyższych ryzyk, nie istnieją środki
zabezpieczające, które eliminowałyby te ryzyka całkowicie.
6. Usługodawca zastrzega sobie prawo zakończenia dalszego świadczenia Usług Świadczonych Drogą
Elektroniczną w każdym czasie, przy czym w żaden sposób nie wpływa to na fakt zawarcia oraz
wykonania umów sprzedaży Towarów zawartych przed zakończeniem świadczenia Usług
Świadczonych Drogą Elektroniczną. O planowanym zakończeniu świadczenia przez Usługodawcę
Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną Usługodawca poinformuje na stronie internetowej
Sklepu, a w przypadku Usługobiorców posiadających Konto również za pośrednictwem poczty
elektronicznej e-mail, na co najmniej 14 dni przed planowanym zakończeniem dalszego
świadczenia Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną. Od chwili zakończenia dalszego świadczenia
Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną dostęp do Kont za pośrednictwem Sklepu nie będzie
możliwy.
7. Zawarcie umowy o świadczenie Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną następuje z chwilą
rozpoczęcia korzystania przez Usługobiorcę z którejkolwiek z usług wymienionych w ust. 1
powyżej. Do rozwiązania umowy o świadczenie Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną dochodzi
z chwilą zaprzestania świadczenia tych usług przez Usługodawcę zgodnie z ust. 6 powyżej lub z
chwilą zaprzestania korzystania z Usługi Świadczonej Drogą Elektroniczną przez Usługobiorcę, tj.
m.in. odpowiednio z chwilą rezygnacji z tej usługi zgodnie z postanowieniami § 4 Regulaminu, a w
przypadku usługi polegającej na możliwości korzystania z Konta, również z chwilą usunięcia Konta.
§ 3 REJESTRACJA USŁUGOBIORCY
1. Rejestracja Usługobiorcy następuje poprzez prawidłowe wypełnienie oraz wysłanie formularza
rejestracji dostępnego w Sklepie, po kliknięciu w zakładkę „Moje Konto”.
2. Prawidłowe wypełnienie formularza rejestracji wymaga podania przez Usługobiorcę adresu poczty
elektronicznej e-mail. Na podany w formularzu rejestracji adres e-mail system informatyczny
automatycznie wysyła wiadomość e-mail z linkiem umożliwiającym zmianę hasła. Usługobiorca
zobowiązany jest do zmiany hasła z wykorzystaniem ww. linku. Hasło nadane przez Usługobiorcę
powinno zostać sformułowane w taki sposób, aby uniemożliwiało dostęp do Konta osobom
trzecim. W tym celu hasło powinno składać się z co najmniej 12 znaków, w tym zawierać co
najmniej jedną małą i jedną wielką literę, jedną cyfrę i/lub jeden znak specjalny.
3. Dla danego jednego adresu poczty elektronicznej e-mail może zostać utworzone tylko jedno
Konto.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do nieudostępniania danych umożliwiających korzystanie z Konta,
tj. loginu oraz hasła jakiejkolwiek osobie, która nie jest umocowana do reprezentowania
Usługobiorcy przy korzystaniu z Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną, w tym w szczególności
nie jest umocowana do zawierania w imieniu Usługobiorcy umów ze Sprzedającym.
5. Warunkiem koniecznym do dokonania rejestracji za pośrednictwem Sklepu i utworzenia Konta
jest złożenie przez Usługobiorcę oświadczeń o tym, że zapoznał się z treścią Regulaminu i
akceptuje jego treść w całości. Oświadczenia te składane są przez Usługobiorcę wraz z wysłaniem
formularza rejestracyjnego poprzez zaznaczenie właściwych pól (tzw. checkbox) obejmujących
treść tych oświadczeń. Złożenie powyższych oświadczeń jest dobrowolne, jednakże stanowi ono
warunek konieczny do utworzenia Konta. Postanowienie to dotyczy także Kupujących
składających Zamówienia bez rejestracji i logowania do Konta, którzy składają powyższe
oświadczenia w formularzu zamówienia.
6. W ramach Konta (zakładka „Szczegóły Konta”) możliwe jest podanie przez Użytkownika swoich
danych w postaci imienia i nazwiska. W ramach Konta (zakładka „Adresy”) możliwe jest również
podanie przez Usługobiorcę danych w postaci adresu rozliczeniowego oraz adresu do wysyłki.
Uzupełnienie danych, o których mowa powyżej możliwe jest również na etapie składania
Zamówienia.
7. Usługodawca może uniemożliwić dostęp do Konta Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu w
następujących przypadkach:
a) wniosku Usługobiorcy o usunięcie Konta,
b) naruszenia przez Usługobiorcę postanowienia § 3 ust. 3 Regulaminu,
c) podania nieprawdziwych danych w formularzu rejestracyjnym lub w ramach funkcjonalności
Konta,
d) utworzenia fikcyjnego Konta, tj. przypisanego do nieistniejącego podmiotu lub podmiotu
niebędącego w rzeczywistości Usługobiorcą,
e) cofnięcia przez Usługobiorcę zgody na treść Regulaminu lub niewyrażenia przez Usługobiorcę
zgody na zmienioną treść Regulaminu,
f) naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu,
g) zaprzestania świadczenia przez Usługodawcę Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną
zgodnie z § 2 ust. 6 Regulaminu,
h) niekorzystania przez Usługobiorcę z Konta Usługobiorcy (tj. w przypadku braku zalogowania
się Usługobiorcy) przez okres co najmniej 12 miesięcy.
8. Usługobiorca może w każdej chwili skorygować ewentualne błędy we wprowadzonych przez
siebie danych za pośrednictwem funkcjonalności przewidzianych w ramach Konta lub wysyłając
Usługodawcy wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail na adres
sklep@ergonome.pl.
§ 4 REZYGNACJA Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Usługobiorca może w każdej chwili zrezygnować z korzystania z Usług Świadczonych Drogą
Elektroniczną, w tym z posiadania Konta. Rezygnacja z posiadania Konta możliwa jest poprzez
złożenie stosownej dyspozycji za pośrednictwem poczty elektronicznej, na skutek której dostęp do
Konta za pośrednictwem Sklepu nie będzie możliwy.
2. Rezygnacja, o której mowa w ust. 1 powyżej, nie wpływa na wykonanie i warunki uprzednio
zawartych umów sprzedaży Towarów.
§ 5 ZAMÓWIENIA I SPOSÓB ZAWARCIA UMOWY
1. Zamówienia składane są za pośrednictwem Sklepu poprzez wypełnienie formularza zamówienia.
Zamówienia mogą być składane również bez rejestracji i logowania do Konta.
2. Wypełnienie formularza zmówienia wymaga podania następujących danych:
a) w przypadku Kupujących będących Konsumentami:
– imię i nazwisko,
– kraj/region,
– adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość),
– adres wysyłki, jeżeli jest inni niż adres wskazany w pkt iii. powyżej,
– numer telefonu,
– adres e-mail,
– w przypadku Kupujących niebędących Konsumentami:
– dane, o których mowa w lit. a) powyżej,
– nazwa (firma),
-numer NIP.
3. Zakupów w Sklepie mogą dokonywać osoby fizyczne oraz osoby prawne i inne jednostki
organizacyjne, posiadające zdolność do czynności prawnych, w imieniu których działają osoby
uprawnione do ich reprezentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
4. Po wypełnieniu formularza zamówienia wyświetlone zostanie podsumowanie Zamówienia
zawierające oznaczenie kupowanych Towarów oraz całkowitą kwotę do zapłaty, do uiszczenia
której zobowiązany będzie Kupujący, na którą składają się ceny Towarów wraz z należnymi
podatkami oraz ewentualne koszty wysyłki Towarów.
5. Wypełniając formularz zamówienia Kupujący wybiera jeden z następujących sposobów wydania
Towaru:
a) wysyłka na adres wskazany przez Kupującego,
b) odbiór osobisty Towaru w lokalu Sprzedającego pod adresem: ERGONOME Sp. z o.o., ul.
Roździeńska 18, 40-382 Katowice,
c) dostawa towaru na adres wskazany przez Kupującego wraz z montażem.
6. Zamówienie składane przez Kupującego stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży Towaru
skierowaną do Sprzedającego. Do zawarcia umowy sprzedaży Towaru pomiędzy Kupującym a
Sprzedającym, na warunkach wskazanych w treści Zamówienia oraz niniejszym Regulaminie,
dochodzi z chwilą przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego zgodnie z ust. 7 poniżej, z
zastrzeżeniem ust. 8 poniżej.
7. Przyjęcie lub odmowa przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego następuje za pośrednictwem
wiadomości wysyłanej przez Sprzedającego na podany przez Kupującego adres poczty
elektronicznej e-mail. W przypadku przyjęcia Zamówienia wiadomość ta stanowić będzie
jednocześnie podsumowanie Zamówienia zawierające m.in. informacje o przedmiocie sprzedaży
(Towarze), jego cenie, sposobie, terminie i kosztach dostawy Towaru, a także terminie zapłaty i
formie płatności należności za Towar.
8. W przypadku, w którym Zamówienie obejmuje Towar Skonfigurowany, po złożeniu Zamówienia za
pośrednictwem Sklepu Sprzedający wykonuje dla Kupującego szkic (m.in. uwzględniający
rozmieszczenie oraz rodzaj akcesoriów wybranych przez Kupującego) w terminie nie dłuższym niż
5 dni od daty złożenia i opłacenia Zamówienia. W takim przypadku do zawarcia umowy dochodzi
w chwili zaakceptowania ostatecznego szkicu przez Kupującego.
9. W przypadku posiadania przez Kupującego Konta treść Zamówienia utrwalana jest w ramach
historii Konta.
§ 6 WARUNKI PŁATNOŚCI I TERMIN REALIZACJI
1. Ceny Towarów w Sklepie:
a) podawane są w polskich złotych (PLN),
b) podawane są w kwotach brutto (zawierających podatek od towarów i usług VAT),
c) są wiążące do czasu ich zmiany, przy czym ewentualna zmiana nie ma zastosowania względem
umów zawartych przed jej dokonaniem,
d) nie obejmują ewentualnych kosztów wysyłki/dostarczenia Towarów, które są podawane
oddzielnie.
2. Koszty wysyłki kurierskiej uzależnione są od rodzaju Towaru oraz adresu dostawy, a informacja o
ich wysokości znajduje się na stronie Sklepu na etapie składania Zamówienia (w jego
podsumowaniu).
3. Koszty wysyłki zamówionych Towarów uzależnione są od wybranego sposobu ich wysyłki, ilości
zamówionych Towarów, ich wagi oraz wymiarów, a w przypadku jednoczesnego zamówienia
więcej niż jednego Towaru, łączny koszt wysyłki tych Towarów uzależniony jest również od tego
czy wszystkie Towary mogą zostać wysłane w ramach jednej przesyłki, czy też z uwagi na wagi,
wymiary lub różne statusy dostępności (terminy realizacji) poszczególnych Towarów konieczne
jest ich wysłanie w ramach kilku przesyłek. Koszty wysyłek zagranicznych podlegają indywidualnej wycenie. Widoczne w sklepie koszty wysyłek, obowiązują tylko na terenie Polski.
4. Kupującemu przysługuje prawo wyboru jednej z następujących form płatności za zamówiony
Towar:
a) płatność przelewem (przedpłata) na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedającego –
płatności przelewem należy dokonać w terminie 3 dni od dnia złożenia Zamówienia,
b) zapłata za pośrednictwem płatności internetowej (PayU) dokonywana bezpośrednio po
wypełnieniu i wysłaniu formularza zamówienia – płatności należy dokonać bezpośrednio po
wypełnieniu i wysłaniu formularza zamówienia,
c) raty PayU – więcej informacji na stronie internetowej https://poland.payu.com/nasze-
rozwiazania/platnosci-kredytowe/,
d) płatności Leaselink (leasing) – więcej informacji na stronie internetowej https://leaselink.pl/.
5. Termin realizacji dla każdego z Towarów podawany jest osobno dla każdego z Towarów w ramach
informacji o Towarze dostępnych na stronach Sklepu. Termin realizacji to maksymalny termin, w
którym Sprzedający wyda Towar Kupującemu, tj. odpowiednio:
a) w przypadku wybrania przez Kupującego będącego Konsumentem wysyłki na adres wskazany
przez Kupującego – termin, w którym przewoźnik dostarczy Towar na adres Kupującego w
celu jego przyjęcia przez Kupującego,
b) w przypadku wybrania przez Kupującego niebędącego Konsumentem dostawy na adres
wskazany przez Kupującego – termin, w którym Sprzedający powierzy Towar przewoźnikowi w
celu dostarczenia go Kupującemu. W takim przypadku Sprzedający nie ponosi
odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie Towaru zaistniałych w trakcie wysyłki Towaru,
jak również za ewentualne opóźnienie przewoźnika w dostawie Towaru,
c) w przypadku wybrania przez Kupującego odbioru osobistego Towaru w lokalu Sprzedającego
– termin, w którym Towar będzie oczekiwał w lokalu Sprzedającego na odbiór przez
Kupującego. Sprzedający poinformuje Kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej e-
mail i/lub telefonicznie o tym, że Towar oczekuje na odbiór w lokalu Sprzedającego,
d) w przypadku wybrania przez Kupującego dostawy Towaru na adres wskazany przez
Kupującego wraz z montażem – termin, w którym Sprzedający dostarczy Kupującemu Towar.
6. Termin realizacji dla Towarów, które nie są Towarami Skonfigurowanymi liczony jest od chwili
dokonania przez Kupującego płatności całości należności za Towar, natomiast Termin realizacji dla
Towarów Skonfigurowanych liczony jest od chwili zatwierdzenia przez Kupującego szkicu
przesłanego przez Sprzedającego.
7. W przypadku Zamówienia, dla którego Kupujący wybrał sposób wydania Towarów poprzez
wysyłkę na adres wskazany przez Kupującego, a Zamówienie obejmuje więcej niż jeden Towar i
terminy realizacji dla tych Towarów są różne, wówczas Sprzedający wyśle wszystkie Towary w
jednej przesyłce. W takim przypadku termin realizacji dla wszystkich Towarów objętych takim
Zamówieniem stanowi termin realizacji właściwy dla tego z Towarów, który posiada najdłuższy
termin realizacji, a Sprzedający dokona wysyłki po skompletowaniu wszystkich zamówionych
Towarów.
8. Poza przypadkami określonymi w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, Sprzedającemu
przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w następujących przypadkach:
a) w przypadku, gdy Kupujący, który wybrał formę płatności przelewem (przedpłata) na
rachunek bankowy wskazany przez Sprzedającego, nie dokonał zapłaty w terminie wskazanym
w ust. 4 lit. a) powyżej – w takim wypadku Sprzedający może odstąpić od umowy w terminie
14 dni od upływu terminu płatności wskazanego w ust. 4 lit. a) powyżej,
b) w przypadku, gdy Kupujący wybrał formę płatności stanowiącą zapłatę za pośrednictwem
płatności internetowej (PayU) dokonywanej bezpośrednio po wypełnieniu i wysłaniu
formularza zamówienia, a zapłata należności za zamówiony Towar nie nastąpiła w ciągu 3 dni
od momentu wysłania formularza zamówienia – w takim wypadku Sprzedający może odstąpić
od umowy w terminie 14 dni od upływu wskazanego wyżej terminu 3 dni od momentu
wysłania formularza zamówienia,
c) w przypadku, gdy Kupujący wybrał formę płatności, o której mowa w ust. 4 lit. c powyżej, a
Sprzedający nie uzyska informacji o przyznaniu Kupującemu rat od podmiotu obsługującego tę
formę płatności – w takim przypadku Sprzedający może odstąpić od umowy w terminie 14 dni
od dnia wysłania formularza zamówienia,
d) w przypadku, gdy Kupujący wybrał formę płatności, o której mowa w ust. 4 lit. d powyżej, a
Sprzedający nie uzyska informacji o udzieleniu Kupującemu leasingu od podmiotu
obsługującego tę formę płatności – w takim przypadku Sprzedający może odstąpić od umowy
w terminie 14 dni od dnia wysłania formularza zamówienia.
9. Informacja o aktualnych orientacyjnych terminach realizacji Zamówienia znajduje się na stronie
internetowej Sklepu.
§ 7 PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 4 poniżej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014
roku o prawach konsumenta, Kupującemu będącemu Konsumentem przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu, zgodnie z treścią pouczenia
stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz doręczanego Kupującemu wraz z
niniejszym Regulaminem w wiadomości e-mail stanowiącej przyjęcie Zamówienia.
2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Posłużenie się wzorem przez Kupującego nie jest obowiązkowe.
3. Zwrotów towarów należy dokonywać na adres: ul. Roździeńska 18, 40-382 Katowice.
4. Zgodnie z przepisem art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta, Kupującemu będącemu
Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedającym za
pośrednictwem Sklepu w odniesieniu do umów w której przedmiotem świadczenia (Towarem)
jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego (Konsumenta) lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, tj. Towar Skonfigurowany.
5. Towary, o których mowa w ust. 4 powyżej, będą oznaczone na stronie Sklepu poprzez wskazanie
w informacjach o każdym takim Towarze, że w przypadku jego zakupu przez Kupującego będącego
Konsumentem, zgodnie z przepisem art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta, Kupującemu nie
będzie przysługiwało prawo do odstąpienia od zawartej ze Sprzedającym umowy sprzedaży
takiego Towaru.
6. Kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem Towaru oraz organizuje odbiór Towaru u
Kupującego będącego Konsumentem.
§ 8 RĘKOJMIA I GWARANCJA
1. W oparciu o przepis art. 558 § 1 ustawy – Kodeks cywilny, odpowiedzialność Sprzedającego z
tytułu rękojmi jest wyłączona względem Kupującego niebędącego Konsumentem.
2. Względem Kupującego będącego Konsumentem Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu
rękojmi na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa.
3. Sprzedający udziela gwarancji na Towary na zasadach i warunkach określonych w odrębnym
dokumencie gwarancyjnym.
Wszelkie informacje dotyczące warunków gwarancji znajdują się pod linkiem :
https://ergonome.pl/warunki-gwarancji-produktow/
§ 9 REKLAMACJE
1. Wszelkie reklamacje w zakresie Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną, jak również dotyczące
funkcjonowania Sklepu mogą być składane przez Usługobiorców w jeden z następujących
sposóbw:
a) korespondencyjnie na adres: Ergonome Sp. z o.o., ul. Roździeńska 18, 40-382 Katowice,
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: sklep@ergonome.pl,
c) za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Sklepu.
2. Reklamacja powinna zawierać dane Usługobiorcy, w tym w szczególności dane umożliwiające
kontakt z Usługobiorcą zgłaszającym reklamację i udzielenie odpowiedzi na zgłoszoną reklamację
oraz zwięzły opis przyczyny i przedmiotu reklamacji, charakteru uwag i/lub zastrzeżeń.
3. Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania i w tym samym
terminie informuje Usługobiorcę o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji, chyba że wskazane w
reklamacji dane lub opis wymagają uzupełnienia. W takim przypadku Usługodawca wezwie
Usługobiorcę do ich uzupełnienia, a termin rozpatrzenia reklamacji będzie liczony od daty
uzupełnienia jej treści przez Usługobiorcę.
4. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji w terminie wskazanym w ust. 3 powyżej nie będzie możliwe,
Usługodawca poinformuje o tym Usługobiorcę w formie pisemnej lub stwierdzonej pismem
(wiadomość e-mail) wskazując przyczynę przedłużenia terminu i nowy, przewidywany termin
rozpatrzenia reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 30 dni licząc od daty upływu pierwotnego terminu
rozpatrzenia reklamacji.
§ 10 INFORMACJA HANDLOWA
1. Informację Handlową uważa się za zamówioną, jeżeli Usługobiorca wyraził zgodę na jej
otrzymanie poprzez zaznaczenie udostępnionego w ramach Sklepu właściwego pola (tzw.
checkbox) obejmującego dobrowolną zgodę na otrzymywanie takich informacji.
2. Usługodawca gromadzi i przechowuje przesłane przez Usługobiorców zgody na otrzymywanie
Informacji Handlowej drogą elektroniczną.
§ 11 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych Usługobiorców jest Usługodawca, tj. ERGONOME Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (40-382) przy ul. Roździeńskiej 18,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS 0000690310, NIP 9542780708, REGON 367980847, o kapitale
zakładowym w wysokości 5.000,00 zł, adres e-mail: sklep@ergonome.pl, numer telefonu: +48 22
350 74 40.
2. Przetwarzanie danych osobowych w ramach Sklepu odbywa się zgodnie z powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych).
3. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Usługobiorców przez Usługodawcę
dostępne są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Sklepu.
§ 12 ZMIANA REGULAMINU
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w całości lub w części w przypadku
wystąpienia ważnych przyczyn, do których należą:
a) wprowadzenie nowych, zmiana lub uchylenie przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
jak również zmiana okoliczności faktycznych, mające znaczenie dla treści Regulaminu,
b) konieczność dostosowania treści Regulaminu do ewentualnych zmian technicznych Sklepu,
c) zmiana oferty Usługodawcy skutkująca koniecznością dokonania zmian w Regulaminie,
d) konieczność usprawnienia funkcjonowania Sklepu i obsługi Usługobiorców,
e) konieczność wprowadzenia zmian mających na celu zapobieganie nadużyciom ze strony
Usługobiorców oraz poprawy bezpieczeństwa Sklepu,
f) konieczność wprowadzenia zmian mających na celu przeciwdziałanie nieprzewidywanemu i
bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną przed oszustwami, złośliwym
oprogramowaniem lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa,
g) konieczności wprowadzenia zmian technologicznych, funkcjonalnych lub redakcyjnych.
2. W przypadku zmian w Regulaminie Usługodawca powiadomi Usługobiorców, którzy utworzyli
Konto o treści zmian w drodze wiadomości elektronicznej (e-mail) przesłanej przez Usługodawcę
na adres poczty elektronicznej podanej przez Usługobiorcę podczas rejestracji Konta,
3. Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia wskazanego w powiadomieniu, o którym mowa w ust. 2
powyżej, nie wcześniej niż w terminie 7 dni od daty doręczenia przedmiotowego powiadomienia i
w żaden sposób nie wpływają na Usługi Świadczone Drogą Elektroniczną wykonane przed zmianą
Regulaminu oraz na treść oraz wykonanie umów sprzedaży Towarów zawartych przed zmianą
Regulaminu.
§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Usługodawcy pod adresem
https://ergonome.pl/regulamin/ w sposób umożliwiający jego zapisanie (pobranie) i
przechowywanie, utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie oraz odtworzenie na urządzeniu
Użytkownika.
2. Załączniki do niniejszego Regulaminu stanowią jego integralną część.
3. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie odpowiednie zastosowanie znajdą
przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w
posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w
posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (ERGONOME Sp. z
o.o. z siedzibą w Katowicach (40-382) przy ul. Roździeńskiej 18, adres e-mail: sklep@ergonome.pl) o
swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to
obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację
dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez
Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne
rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Odbierzemy rzecz. Ponosimy koszty zwrotu rzeczy.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób
inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Załącznik nr 2 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Ergonome Sp. z o.o.
ul. Roździeńska 18
40-382 Katowice
e-mail: sklep@ergonome.pl
Ja/My (*) niniejszym informuję/informujemy (*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży
następujących rzeczy (*) umowy dostawy następujących rzeczy (*) umowy o dzieło polegającej na
wykonaniu następujących rzeczy (*) /o świadczenie następującej usługi (*)
– Data zawarcia umowy (*) /odbioru (*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody i bezpieczeństwa w korzystaniu z naszej strony. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij ,,akceptuje ciasteczka,,. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce lub klikając ,,ustawienia ciasteczek,,
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |